Nu är det fredag igen

2011-05-20

Imorgon går världen under som sagt. Är sjukt taggad. Ska poppa popcorn och äta hembakade vaniljkrämsbullar till showen. Ska bara baka de däringa vaniljkrämsbullarna först. Jag tror att jag precis bokade upp hela min lördagsmorgon, japp japp.

Jag brukar alltid vakna innan Rydell, och om så inte skulle vara fallet så hinner han ändå somna om igen, så jag ser inget problem här. Hade det inte varit för att han inte tycker om att äta när han precis vaknat skulle jag utan tvekan gjort pannkaksfrukostar och allt möjligt att väcka honom med om lördagarna. Nej för pyttsan, han får lära sig att mat är bra - även om han är nyvaken.

Kisarna föredrar att få sin mat serverad alla möjliga tider på dygnet. Nu när det är ljust väldigt sent/tidigt brukar de bli lite förvirrade och tro att det är frukostdags även om de vaknar vid fyra på morgonen. Men man ska inte klaga ändå. Har så otroligt mycket mer energi när det är ljust (som i princip alla andra). När det är mörkt kan jag slockna som ett ljus vid halv åtta och vara helt utslagen, medan jag nu är pigg som en... mört (?) vid elvatiden på kvällen.

Härligt härligt, men farligt farligt.

Ca 1,5 timmar kvar tills jag får ta helg.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild