Körlektion numero uno

2011-05-10

Idag har jag min första körlektion på ett år och jag är inte sugen.

Det finns ju en anledning till varför jag inte bokade in fler lektioner efter den första. Hur som helst, jag har knappt övningskört sen dess heller. Det är ju lite svårare när man inte bor hemma längre. Hade verkligen siktet inställt på att hinna med iallafall en fyra-fem tillfällen för övningskörning med pappa innan lektionerna började men som vanligt blev det ändrade planer. Istället hann jag med en. En enda dum liten övningskörnings-stund som ändå gick käpprätt åt pipsvängen.

Jag kan köra bil, men jag kan banne mig inte köra eco-driving. Försökte mig alltså på att göra det med vår V40 från -98. Den är inte riktigt gjord för det. Men å andra sidan, den är inte riktigt gjort för någonting. Hackar på alla växlar, drar 1.6 liter/milen och sen en hel hög med småfel på det.

Rydell tog sina inlines till jobbet idag istället för att köra (det måste man om bilhelvetet drar lika mycket som en Dodge). Jag funderar allvarligt på att hämta min cykel från mamma och pappa och bara skita i hela körkortsgrejen. Det har funkat såhär långt. Det är mest synd om min sambo som alltid får köra hem från alla middagar och fester. Ingen öl för honom inte.

Åh. Satfläsk. Jag får väl ta och pallra mig till lektionen ändå...



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild