Great hairday!

2011-03-29


Och ursäkta mitt mystiska försvinnande!

Känns inte som om jag har haft någon tid att lägga ner på bloggen på sistone. Har inte haft någon tid till någonting egentligen. Vette sjutton vart tiden tar vägn faktiskt. Idag har jag bara den här liiilla stunden innan jag börjar med dagens arbetsuppgifter, för så fort jag kommer hem är det sjukstuga som gäller. Min stackars älskling fick vara hemma idag... Men han har ju missarna som sällskap iallafall :3 mys.

Har världens bästa hårdag idag förresten! Naturligtvis är det inte jag själv som gjort det, utan jag fick en superb håruppsättning igårkväll av två fantastiska tjejer jag träffade på Mary Kay-mötet. De går sista året på Frisörprogrammet i stan. Så det här är iallafall mina dagen-efter-lockar efter att jag släppt ut det och sovit haha. Har inte suttit på jobbet i många minuter men det är redan tre personer som kommenterat hur fint det är. Stryk det! FYRA. Helt sjukt ju! Speciellt med tanke på att jag annars knappt får ett hej från personerna som går förbi. Typ en liten vink eller en halvhjärtad nick. Hmm.... och det är "insidan som räknas"? Think not. -.-''

Slänger in två bilder till då när jag ändå är igång.





Har insett att jag måste köpa mig ordentliga verktyg att locka håret med. Visst, Babyliss iCurl är jättebra, men just såna här lockar är svåra att åstadkomma med den. Använder den mest som plattång iallafall. (FEM personer nu.. jag kommer få hybris!)

När vi satt där igårkväll fick vi även en hel del tips på vilka hårtrender, håraccesoarer och frisyrer som är inne i vår och sommar. Men också en liten hög med bra tips på vad man kan göra om tiden springer iväg, på en bad hairday eller om man bara har ett riktigt hair emergency. Mitt hår blir fett superlätt, verkligen, alltså om man kollar på det för länge eller så haha. Så bäst då är en "slarvig" fläta som sedan får hänga ner vid en axeln och så på med fräschare smink än vanligt liksom. Works for me iallafall.

Vad har ni för emergency-tips?

Postat av: Alice

Brukar också ta till en fläta eller två vid hair emergency, men annars brukar faktiskt en mössa vara min enklaste utväg, alternativt något brett hårband och uppsatt om håret ser för platt ut, så döljs den värsta "plattheten" :)

2011-03-29 • 11:21:24
Postat av: Louise

Urtjusigt gumman :) Du har väl aldrig en bad hairday? :O Tycker du e kalasfin varenda gång jag ser dej iaf :P hihi. Snacka på msn imorrn? :P

2011-03-29 • 20:12:46
URL: http://fliizan.blogspot.com/
Postat av: Kitty

@ Alice - Jag har banne mig aldrig sett ditt hår platt under hela tiden vi känt varandra! Och det är ett tag nu :D



@ Louise - Haha tack! :D men skojar du? (: Ibland är det så jäkligt att man inte vet om man ska skratta eller gråta ^.^ Men jaa! Jag är online tills jag slutar! (:

2011-03-30 • 13:51:44
URL: http://thekittykatt.blogg.se/

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild