Tummar och tår

2011-01-03
Hej.

Jag har helt enkelt inte tid att sitta och blogga när det händer en massa saker i mitt liv. Av någon anledning så fungerade inte bloggen häromdagen (vet inte varför jag skrev det när jag menar igår) när jag ville lägga upp en fin bild på ett kvitto på typ en meter som jag och älsklingen släpade ut från IKEA i Kalmar. När vi (han) drog vagnen så kändes det ju som om om vi köpt halva affären, och det gjorde det även när vi satt i bilen, och en stund efter att vi lagt alla lådorna i lägenheten. Men när vi väl packat upp allting och monterat allt som monteras skall, då kändes det som om vi inte alls hade köpt någonting. Knappt hälften av det vi borde ha eller behöver. En byrå tillexempel. Det var nämligen huvud-item på listan över saker som behövs, men inte fan kom vi hem med någon byrå.

Hittade en superfin och faktiskt väldigt billig på hemsidan. Mätte och mätte och mätte lite till, och den verkade passa bra i sovrummet. Men så kommer vi till "byråavdelningen" på IKEA och så är det är dvärgbyrå. Men kollar man då på den som är lite större då ser man ju direkt (med lite fantasi) att den inte alls skulle få plats där inne. Det skulle bli en stor koloss mitt i alltihopa som säkert slukar sängen om vi lämnar den obevakad om ens för ett ögonblick.

Igår fick jag äntligen ner granhelvetet som drivit mig till vansinne genom att se försäkräcklig ut, tack vare katternas vilda upptåg. Skrev en liten sång som heter Katten satt i granen som var väldigt uppskattad av min igenkännande sambo. Den var suspekt lik Ekorrn satt i granen, fast med lite fler svärord och hot om att hamna på blocket.se.

Och nu över till något helt annat. Fick en julklapp skickad till mig från Los Angeles: Skittles! Hur awesome var inte det? Dom tog slut ganska (jätte-)fort. Älskar godis. Fick Starburst-kolor också... jag dog av mys när jag satt och åt dom framför tvn. Jag skickade en julklapp tillbaka, men den kom nog aldrig fram x.x Posten när den är som bäst. Har ägnat större delen av förmiddagen idag åt att spåra olika företagspaket som skickats de senaste veckorna. De flesta var helt åt helvete felskickade rent ut sagt. Andra var borta och vissa låg och väntade någonstans... Hmm. Känns poänglöst att skicka dagens sändningar, för jag kommer ändå bara att få sitta och spåra dom sen igen...

Håll alla tummar och tår ni har.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild