Förbannade Telenor-mupp

2011-01-17
Jag var tvungen att starta om min telefon för att den råkade ut för något slags episkt fryslagg. Kommer sedan på att jag inte har min PIN-kod i huvudet. Åh, typiskt. Försöker logga in på Telenors hemsida "Mina sidor" för att se vad jag har för PIN. Där får jag till min stora lycka beskedet: eftersom att jag bytt från kontantkort till abonnemang så måste jag registrera om mig och då ta emot ett engångslösenord via SMS. Hur skulle det gå till?

Jag sätter mig i Telenors kundservice-chatt där jag rullar tummarna i 25 minuter innan det blir min tur. Jag säger då att jag har glömt min PIN-kod men eftersom att jag precis gjort om mitt kontantkort till abonnemang så kan jag inte logga in på hemsidan för jag har inte registrerat om mig.

Svar: Registrera dig på Mina Sidor genom att ta emot ett enångslösenord via SMS.

Jag: Jag kan ju inte göra det för mobilen är avstängd. Jag har ju glömt PIN-koden.

Svar: PIN-koden syns på fakturan.

Jag: Okej, när kommer den då? För jag har inte fått någon faktura än, så nytt är abonnemanget. Dessutom är jag på jobbet.

Svar: Vi kan skicka PUK-koden via post.

Jag: Jättebra, men jag behöver den idag.

Svar: Du kan registrera dig på Mina Sidor för att se din PIN-kod.

Eh?
Jag: Jo, du sa det, men hur gör jag med engångslösenordet via SMS på min avstängda mobil?

Svar: Du kan ta emot SMS-et och sedan läsa det när du har satt igång den.

(Vad i helvetes jävlar??)
Jag: Toppen du, men jag kan ju inte sätta på den för mitt problem var ju att jag glömt PIN-koden.

Svar: Den syns på fakturan.

(Är han en bot eller?)
Jag: Jo, det sa du också. Men jag har inte fått någon faktura ännu. Finns det inte något annat sätt att få reda på sin kod?

Svar: Vi kan skicka den via post till dig

(Men jag dör!)
Jag: Jaaa... men om jag måste få reda på den idag? Finns det alltså ingen lösning?

Svar: *Kopierar in skitlångt stycke från kundservice-handboken om hur jag registrerar mig på Mina Sidor* Var det något annat du undrade?

Jag: Är du snygg?

Svar: Ursäkta?

Jag: Ja, hur fan fick du annars det här jobbet?! *Stänger chatt*


Vilken MUPP. Vilken otroligt stor mupp!
Så nu sitter jag här med telefonen avstängd och filosoferar. Jag behöver ju inte alls den idag. Ser ni hur jag himlar med ögonen? Åh jag är så arg så jag tror att jag spricker snart!

Postat av: Louise

haha, blir du lite arg ibland Kitty? ;P haha. Jag hade nog slagit sönder datorn så jag ska väl inte säga nått :P

2011-01-17 • 18:15:54
URL: http://fliizan.blogspot.com/
Postat av: Kitty

Hehe... liiiite småsur kanske (a) men han måste ju hittat sitt CV i ett flingpaket och sen legat med chefen (extra kul om chefen är en man) o.o' för han kunde ju verkligen INGENTING.

2011-01-18 • 13:09:30
URL: http://thekittykatt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gå till en butik så får du den på studs

2011-07-25 • 08:38:48

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild