Ah, shit du...

2011-01-04
Såå... det kommer in en kille med sitt CV i högsta hugg. Han ska på arbetsintervju hos en Göran. Jaha? Vid vilket företag? Nää, det vet jag inte. Säkerhetsföretag, kanske. Kanske? Ja, men det känns ju tryggt. Jag gissar att det är Protex Security som precis har flyttat in. De är så pass nyinflyttade att skyltarna fortfarande säger Hitta Hem Mäklarbyrå. Leder dit honom och han travar snällt efter. Där var det helt tomt. Uteslutningsmetoden leder mig till att tro att han alltså ska till Securitas, så jag släpper av honom vid deras dörr istället. Ger honom instruktioner om den hemliga knackningen (skämt åsido, de öppnar sällan) och släpar mig ner till receptionsdisken igen. Jag hör hur han frågar efter en Håkan, men där fanns det ingen sådan. Men? Vafan... Då måste det ju vara Protex Security iallafall. Han får låna telefonen och ringer ett nummer som han antecknat så stort att det tar upp en hel A4-sida och får svaret: Ah, shit du... jag är strax där. Han blänger lite på mig (I think) och säger "Ja, det var ju en jävla tur." efter att han lagt på luren. Två minuter senare kommer säkerhetssnubben in, bärandes på ett stort flak med cola. Därför var han sen.

God bless Coca-cola :D


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild