Spotify

2011-04-15
De flesta som har Spotify har säkert lagt märke till att det ska komma stora ändringar den 1 maj.

Alla som har ett gratiskonto kommer helt plötsligt bara att kunna lyssna på musik 10 timmar i månaden. Jag kan för allas information berätta att jag använder Spotify 150 timmar i månaden, grovt räknat, och det är bara på jobbet. Sen lyssnar vi på musik hemma också. Åh, det bästa med det hela är att man bara kan lyssna på en sån "a total of 5 times!". Va? Hur är det ens möjligt att komma på något så urbota dumt? Jag vill gärna kunna lyssna på en låt mer än fem gånger någonsin. Men enligt deras statistik så brukar man inte lyssna på en och samma låt så ofta på ett år. Okej, ni är officiellt dumma i huvudet.

Och då tänker någon läsare, jamen att du inte bara skaffar Premium eller Unlimited? Det tänkte jag faktiskt på, men sen så är det så att alla människor inte har de där extra hundra kronorna att lägga på saker man vill ha men inte behöver. Jag är en av dom. 100 kronor är inte mycket, men om man inte har det kan det lika gärna vara 10.000:-
Jag har förespråkat Spotify flitigt sedan 2009 då det kom, men nu vill jag bara gräva ner dom i en kloak och dra en djup suck.
suck.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild