Påskelipåsk

2011-04-26
All påskledighet har bara fått mig att längta ännu mer efter semester. Känns som tre fjärdedelar av en evighet kvar ungefär. Men samtidigt så vet jag att tiden går så otroligt mycket fortare nu när det är varmt och härligt ute än när det är kallt och blött och man ryser inför bara tanken på att gå utanför dörren.

Långfredagen tillbringades i gott sällskap på Påskmiddag hos hjärtats farmor och farfar och jag åt så att jag kände mig redo att gå i ide efteråt! Dagen efter var det ännu mer kalasdags, nämligen ett "90-årskalas" för två nyblivna 45-åringar. En himskans massa personer och en himla rolig dag/kväll. Fick anordna en liten tipspromenad som tydligen blev väldigt uppskattad. Då känner man sig sådär talangfull och warm & fuzzy inside.

Söndag, mer påsk! Mer påsk! Äggjakt hemma hos mina föräldrar. Jag var nåågot mer begåvad än vanligt när det gällde att leta efter det dumma lilla ägget som alltid envisas med att gömma sig förbenat bra. Förra året, kommer jag ihåg, hittade Rydell sitt ägg så sjukt fort och jag kröp omkring på alla fyra i säkert 20 minuter efter det och letade för allt jag var värd. Ombytta roller i år, förutom att han inte kröp. Too bad.

Och så den sköna underbara måndagen då man inte behövde gå till jobbet utan kunde ta sovmorgon och spendera precis hela dagen i solen! Jag brände mig rätt friskt på näsan och kinderna och ser nu därför ut som Rudolf med röda mulen, men det är så värt det! Bättrade på det ytterligare genom att sätta mig på en bänk mitt på en stor solfläck på gräsmattan på min lunchtid. Och där satt jag. Och satt.

Ikväll blir det ännu mer sol! Känns som om man verkligen måste gå in för att lapa all sol man kan innan det förrädiska svenska vädret kickar in. Så det blir grillat idag, direkt efter jobbet, hos älsklingens föräldrar.

Oh yum!


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild