Fredag - at last

2011-04-15
Se där ja, det tog bara sisådär en vecka eller två för mig att få bloggen att fungera som den ska inte bete sig som en tjurig liten femåring.
Idag är det fredag, som om någon skulle ha missat det, och vi har absolut ingenting noll nada nothing att göra i helgen. Bara tanken på det värmer hela mig! Förra helgen skulle vi också göra ingenting, men det slutade med att vi hade en hel helg fylld med goda gärningar. Visst, det är alltid roligt att hjälpa till men mystiden försvinner spårlöst. Vi tvättade och vaxade bilen vilket inte gick på bara ett ögonblick precis. Sedan tvättade vi pappas bil invändigt, hjälpte mina föräldrar att handla och körde fram och tillbaka till Kallinge för att lämna matvaror till mina morföräldrar. Dagen efter putsar Rydell alla fönster hemma hos oss, och sedan alla fönster hemma hos mamma och pappa. Puh, jag fick hjälpa mamma med maten lite (betoning på lite dock) och så fick vi tacos för besväret.
I veckan var vi hemma hos hans föräldrar och firade hans mamma som fyllde 45. Middag, presenter och gott vin. Inte helt fel. Och så lite bubbel och jordgubbar på det. Fast det riktiga kalaset ska vara på Påskafton, och det ser jag fram emot. Men vad ska man ha på sig....?


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild