Låååångt inlägg

2010-10-04
Ingen update i helgen för den har varit fylld med andra skitjobbiga aktiviteter.

I fredags kväll packade jag ner den sista pinalen i en kasse (lådorna tog slut) och somnade sedan innan huvudet ens landat på kudden. På lördag morgon vaknade jag naturligvis innan solen ens gått upp, reste mig upp bara för att upptäcka att huvudet var gjort av bly och en förkylning som heter duga hade kastat sig över mig medan jag sov. Tack så hjärtligt. Bara till å bita ihop, så jag klev upp och masade mig ner på nedervåningen där jag snällt väntade på att de andra skulle vakna så vi kunde äta frukost tillsammans.

Frukosten avklarad, klockan var bara halv nio. Slängde in disken i maskinen och krängde på mig lite bättre kläder för nu jäklar skulle det jobbas, sjuk eller inte. Innan alla lådorna skulle flyttas så körde jag, mamma och pappa för att hämta en tre ton tung tvbänk i ek - lätt som en fjäder. Not. In med den bak i jättebilen. En bra stunds styrkelyft senare hade vi placerat den i lägenheten och gosh va snyggt det blev! Jahapp, in i bilen igen, allt annat ska ju flyttas. De lådor som stod på mitt rum var staplade på höjden nästan ända upp i taket men tog ändå upp 75% av ytan på mitt rum - vilket är iallafall 18 kvm.

Fram och tillbaka. Stapla stapla stapla. Lådorna staplades upp i lägenheten istället och jag suckade lite. Det var ju hur mycket som helst. Hur i hela fridens namn skulle det där gå till? Sen bar det av till Rödeby för att hämta alla saker som stod hos Rydell. Inte lika många lådor, men där fanns ju sängen och ett par fotöljer och och och.. hur mycket som helst. Det blev två rundor där ja, men sakerna trycktes in i lägenheten de också. Jag började vid det laget bli lätt förtvivlad när jag försvann under ett hav av lådor. Men jag gnuggade händerna och satte igång.

Jag packade upp, nös och hostade, organiserade, hostade, satte på plats och nös. Jättekul, verkligen. Dags att ta sig till Maxi också. Hade ingen mat, ingen tvål, inga rengörinsmedel, ingen... något. Ungfär 2000:- senare är jag tillbaka i lägenheten med en betydligt lättare plångbok och det var dags att börja igen. Jag hade börjat halv nio på morgonen, tolv timmar senare erkände jag mig besegrad. Sängen var iallafall hopmonterad, så jag bäddade den och kröp ner. Lite sömn måste man ha om man är så trött som jag var. Nyckelordet var lite. Kunde inte sova överhuvudtaget, så jag steg upp minst en fyra-fem gånger och plockade litegrann för att liksom krama ur de där sista krafterna också. Vid ett på natten somnade jag äntligen, men vaknade av mobillarmet klockan 06.00. Morning sleepyhead.

Var inte sugen på frukost så jag började packa upp kläder istället och fyllde två gigantiska garderober med våra kläder och skor. Det tog väl ungefär två timmar och då, när allt var välorganiserat och tjusigt, skulle jag belöna mig själv med lite frukost. Kom dock på att jag inte hade några skedar framme att äta flingor med. 10 poäng till mig. Smörgås. Jobbade envist som ett bi, fick hjälp av mamma och klockan 16.30 var allting klart, städat och lådorna var ute. 17.00 satt jag på bussen. 18.00 mötte jag älsklingen på flygplatsen. Perfekt timing eller vad?

Som tur väl var så var han nöjd med lägenheten och jag slapp möblera om ;D

Postat av: Louise

Shiet vilken dag! :O haha, Det gick betydligt lättare för mig :P thaha. Men Jag ficj ju hjälpa av 4 personer med så :P

2010-10-04 • 09:52:14

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild