Ursäkter som inte godtas

2010-10-14
15 urdåliga ursäkter till varför inte du kan vara romantisk:

1. Riktiga män är inte romantiska!
Jaså? Detta har du alltså hört från dina polare? Från Sylvester Stallone i hans senaste actionrulle? Då är det förmodligen sant. Eller? Sannolikt är det så att om "riktiga män" inte är romantiska så är "riktiga män" riktigt ensamma.

2. Att vara romantisk kommer kosta mig skjortan!
Såklart kan det göra det, men det behöver inte göra det! Det finns inga regler som säger vilka siffror som ska stå på prislappen när/om du köper en present. Romantik handlar inte bara om materiella ting, även om diamanter är en flickas bästa vän. Det finns tusentals saker du kan göra utan att behöva köpa någonting. En fin gest, eller varför inte göra en present själv?

3. Jag har inte tid...
Blaah, du tror helhjärtat på den ursäkten eller? Varje dag har du precis lika många timmar, minuter och sekunder som alla andra. Hur du sen väljer att spendera din tid, ja det är upp till dig. Självklart är jobbet viktigt och självklart är din golfträning viktig men.. det är inte så självklart att det är viktigt att titta på den där reprisen av Äntligen Hemma. Se? Det finns alltid något vi kan göra avkall på för något vi verkligen tycker är viktigt.

4. Jag glömde
Okej, alla glömmer bort saker och ting ibland. Men passa dig för att göra det till en vana, det krävs inget geni för att se vilka signaler det sänder, eller hur?

5. Jag ska vara romantisk senare - när karriären tagit fart
Upp med händerna alla som tror att ni på er dödsbädd kommer önska att ni spenderat mer tid på jobbet! Nej, jag tänkte väl inte det heller. Det där "senare" dröjer, så är det. När du 40 romantikslösaår senare har uppnått dina karriärsmål så är du antingen a) frånskild och ensam b) i ett platoniskt äktenskap c) olycklig d) boendes med din hund e) det där gyllene undantaget som enbart inräknar 1 av 1 miljon.



6. Jag ska inte behöva bevisa min kärlek genom att vara romantisk
Att vara romantisk är inte att bevisa någonting. Det är att uttrycka.

7. Kanske nästa vecka...
Detta väcker två frågor. 1) Under hur många veckor har du sagt så? 2) För att citera Ronan Keating, if tomorrow never comes? Kommer du inte ångra att du aldrig hunnit visa din partner hur mycket du älskar honom/henne innan det är för sent?

8. Vad kommer grabbarna säga?
Först och främst, varför bryr du dig ens om det? Och för det andra, vem har sagt att du måste säga till dom hur romantisk du är med din partner?  För det tredje, det är tråkigt att inte de stora tuffa grabbarna kan erkänna det, men det är mer än en av dom som skulle ge väldigt mycket för lite romantiska relationstips som de kan utöva på sin egen hemmaplan - i smyg, som du.

9. Äh, hon vet att jag älskar henne
Självklart vet hon det. Eller så visste hon det iallafall den där våren 2004 när ni träffades. Man kan inte ta för givet att personen i ens liv bara ska ta det för givet att han/hon är älskad, bara för att du sagt det någon gång sådär. Det behövs upprepas! Annars är det sorgligt nog så att det vittrar bort.

10. Det är helt enkelt inte min grej att vara romantisk
Förmodligen menar du att de stora demonstrativa gesterna inte är något du brukar ta dig för, och det är okej om du inte vill göra det. Men det är ändå viktigt att du visar din partner att du älskar henne/honom - på ett plan som passar dig, fast med en guldkant någon gång ibland.

11. Jag är inte tillräckligt kreativ
Sluta fara med osanning, alla människor är kreativa! Du använder din kreativitet varje dag på jobbet/i skolan. Även om det inte alltid är så mycket. Men när man kommer hem så brukar man helt enkelt stänga av kreativiteten för att man inte behöver den längre. Men den finns där!

12. Jag är inte vältalig nog för sådant
Vilken tur att du inte behöver vara det då. Shakespear och alla hans homies skrev texter i massor och har lämnat oss med tonvis av romantiska, eleganta, vackra citat som du kan låna. Eller varför inte bara säga Jag älskar dig - garanterat effektivt.



13. Jag är för trött för att vara romantisk
Åh nej! Låt mig hjälpa dig! Inte genom att lägga upp dina fötter på en pall, sätta på tvn åt dig och ta hand om all disk, nej jag menar verkligen hjälpa dig. Om du är för trött för att vara romantisk är du förmodligen för trött för att göra någonting annat heller - vilket betyder att du borde se över din livsstil litegrann. Rör på dig! Ät bättre! Gå på yoga! Sluta jobba övertid! Få orken tillbaka. Vad du kan göra för att förbättre din livsstil, listan är lång.  Huvudsaken är att det slutar lyckligt för dig och din kärlek. Läs min blogg, läs tidningar och webbsidor, någonstans kommer du säkert hitta en romantiskt moment som inte är för jobbigt att genomföra.

14. Det var så länge sedan jag var romantisk sist att min partner kommer att tro att något är fel om jag plötsligt dyker upp i dörren med rosor.
Ja, jag kan inte påstå att det finns någon som inte hade tvivlat lite - och visst har personen i fråga rätt att göra det. Har du låtit det gå så länge sedan sist så kommer du att behöva bevisa din genuina omtanke om och om igen innan allt tvivel släpper - men tro mig, det är värt det. Det behöver inte vara något stort, de små sakerna räknas också. För att din omtanke nu faktiskt ska vara genuin, kom ihåg att det inte finns något som heter fusk. Bara för att du läser något i en artikel, ett blogginlägg eller var som helst, så är tanken lika god när du gör det som när författaren skrev det.

15. Om jag är romantisk kommer hon blir så chockad att hon får en hjärtattack och dör.
Ja.. jo... visst.


Postat av: Louise

haha, du e fan underbar! Vad får du allt ifrån? x) thhih. Du förgylllde just min dag! (a) <3

2010-10-14 • 11:48:48
URL: http://fliizan.blogspot.com/

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild