Trött?

2010-10-07

Igår hörde jag två killar i åttaårsåldern sitta och säga till varandra hur otroligt skoltrötta dom var. Åtta år? Går man inte typ i tvåan då? När jag gick i tvåan såg jag fortfarande fram emot att gå till skolan om dagarna, även om det kanske var lite väl tidigt för min smak. Trött, ja. Skoltrött, nej. När man börjar sexan däremot, då var det på trend att säga att man var skoltrött. Och vanlig trötthet var ju vad man pratade om när man inte hade något annat att säga. Så fort det blev tyst utbrast någon: fan, va trött jag är! Alla höll genast med om att de också var trötta och så började man jämföra vem som hade bäst anledning till att vara just så trött. 9 av 10 uppgav: jag gick inte och la mig förrän ett på natten! som fullgod anledning till detta. Eftersom att jag redan på den tiden var en härdad nattuggla, tog jag ofta hem priset genom att sanningsenligt säga hur länge jag varit uppe. Ja, så vida inte någon faktiskt hade en bättre anledning än att lägga sig sent, vill säga.

På högstadiet var alla mest trötta iallafall, fast ingen behövde säga något. Alla visste att man hade lagt sig för sent, hade missat läxan, spelat WoW eller bara suttit på MSN om man såg trött ut dagen efter. Big deal? Man var uppe sent för att man... bara var det helt enkelt. Jag jobbade på den tiden rätt hårt med att få stopp på mina nattugglefasoner, så jag gick aldrig och la mig senare än midnatt. Duktigt. På gymnasiet däremot kunde man helt plötsligt börja 10 istället för 8, och om man "missade" första lektionen var det ingen som ringde hem till mamma och påbörjade det pinsamma samtalet. Så jag struntade i allt vad läggdags hette och började vara uppe till typ 4 på morgonen. Skulle jag gå och lägga mig tidigt så blev det kanske 02.30 istället. Jag satt inte uppe för sittandets skull, utan jag spelade MMORPG's hela natten. Nej, inte WoW. Kraftigt spelberoende som inte började minska förrän för ca 9 månader sedan, då jag träffade Rydell och faktiskt hade något bättre att göra med min tid. Det kan man inte tro va? ;)

Men trött - det var jag faktiskt inte då.

I takt med att jag samlat vuxenpoäng har jag även börjat bli trött på kvällarna. Efter alla dessa år har jag äntligen fått en fungerande dygnsrytm!



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild