Prata

2010-10-20

Idag vill jag säga:



Läs inte tidningen när ni båda sitter vid frukostbordet - konversera people!
Vad ska ni göra idag? Händer det något särskilt? Har du hört något kul på radion? Har du funderat över meningen med tår? Sannolikt ska ni båda till jobbet/skolan och där försvinner er chans till att prata mer förrän till kvällen/eftermiddagen. SMS i all ära, men vad ni säger face to face slår högre.

Middagsbordet. Har någon av er lekt ninja på jobbet? Har någon fått en utmärkelse? Har någon hittat 10 ovanliga sätt att använda en hålslagare på? Stort som litet. Har det inte hänt något alls? - Prata om det. Gör det till "en god vana" att prata när ni kan. Det är faktiskt en konst att kunna konversera obehindrat. Öva.


När ni kommer hem, se till någon gång under dagen, spendera minst 20 minuters oavbruten tid tillsammans. Nej, stäng av TVn. Bara för att ni står i köket samtidigt medan ni gör middag så säger jag härmed att det inte gills för att utföra den här uppgiften. Ni måste inte göra någonting alls, men om ni ska göra det, se till att det inte har något med hushållssysslor att göra. Och jag upprepar; stäng av TVn.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild