Hittelön?

2010-10-13
Ang. det förra inlägget - jag funderar, stressa mig inte. Då dör jag.

Vissa människor har tur. Fick ett random SMS av Pierre där han delade med sig av att han hittat 3000 kronor i en låda. Varför har jag inte en sån låda? Visst är det underligt hur glad man kan bli när man hittar lite småväxel i en ficka eller väska någonstans? Jag vet att jag själv känner mig väldigt rik då och betraktar de mynten/sedlarna som pengar jag kan spendera på skräp om jag vill - mest för att de med största sannolikhet inte ingår i min noga kalkylerade budget. Men då är ju frågan... ingick de inte i förra månadens budget då? Eller i den månadens som var när jag tanklöst la pengarna i fickan/facket/lådan?

Hade jag hittat 3000 kronor hade jag antagligen köpt skor och sen lagt resten av pengarna på saker till min älskling för att muntra upp honom lite nu när han börjar 06.00 varje dag nästa vecka (i think). Älskar att köpa saker till honom. Stort som smått. Ett PS3, armband, kläder, filmer, godis eller ja, vad som helst. Antagligen mest därför mitt saldo ser ut som det gör. En sorglig syn faktiskt. Men det genererar en o-sorglig verklighet så länge jag har råd att köpa mat (och cola...).


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild