Vecka 45

2010-11-08

Har ni sett filmen "Tio orsaker att hata dig" (Ten things I hate about you)? Ni vet, den filmen där den lille brunhårige killen betalar skolans värsting för att gå ut med hans förälskelses storasyster (Julia Stiles). Hur som helst, jag såg den för säkert artonde gången - seriöst - för inte så länge sen och jag kom att tänka på "listan" eller snarare dikten som beskriver de där Ten things hon hatar hos honom. De lyder som följer:

Ten things I hate about you

I hate the way you talk to me,
and the way you cut your hair.
I hate the way you drive my car,
I hate it when you stare.

I hate your big dumb combat boots
and the way you read my mind.
I hate you so much it makes me sick,
it even makes me rhyme.

I hate the way you're always right,
I hate it when you lie.
I hate it when you make me laugh,
even worse when you make me cry.
 
I hate it when you're not around,
and the fact that you didn't call.
But mostly I hate the way I don't hate you,

not even close
not even a little bit
not even at all

Så jag tänkte som så att det alltid är mycket lättare att säga vad man hatar hos någon, eller iallafall stör sig på, inte tycker om, har svårt för, ogillar - välj och vraka. När det kommer till att säga det motsatta, vad jag tycker om hos dig, så är det ofta inte bara ärligheten som kommer ivägen. Det brukar bara vara svårt att hitta rätt ord om man inte har fått det där försprånget och kunnat fundera ut det.



Så nu, gott folk, ska vi skriva listor. Ni behöver inte göra något speciellt med dom här listorna, men själv tänker jag spara mina. Man vet aldrig när man kan behöva dom. Kanske passar dom perfekt in på det där Alla Hjärtans Dag-kortet? Vardagskortet? Julkortet? Födelsedagskortet? You never know. Men skriv dom iallafall!


Postat av: Alice

Jag har också sett den filmen en miljon gånger, inte för att jag tycker det är den bästa filmen i världen direkt, utan mer för att det är en av dom där filmerna som alltid går på NÅGON kanal en sen lördagkväll - den har varit svår att undvika helt enkelt xD hursomhelst, hur kass filmen än kan bli efter ett antal gångers tittande - så älskar jag den dikten! Så träffsäker på något sätt, och bra formulerad!

2010-11-08 • 16:36:27

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild