November

2010-11-01

På listan över romantiska saker att göra är en klassiker att åka på en weekend tillsammans.

Det finns många alternativ att välja på, men oavsett vad ni väljer så säger jag: Glöm inte kameran!

Gamle Trofast
Ni har hittat ett Bed & Breakfast dit ni alltid åker när ni vill mysa till det och komma bort från vardagen. Det har blivit till en tradition - och en härlig sådan.

Google is your friend
Googla er helt enkelt fram till något som passar. "Mysigt + B&B" "Spaweekend + Eslöv" eller "Upplevelse weekend + Borlänge" - vem vet? Ett par hundratusen träffar på under en sekund ger er säkert lite inspiration.

X marks the spot
Fram med kartan, blunda och peka. Gör en liten markering, leta upp närmsta möjliga tillflyktsort och börja planera. Är ni det där spontana paret som så många andra önskar att de var? Är ni paret som önskar att ni var lite mer spontana? Är det här alternativet vardagsmat? Ta fram en större karta. Är det helt outrageous? Ta fram lokalkartan.

Random roadtrip
Packa bilen med the necessities, fyll på med bensin och kör. Bara kör. Sväng av när ni ser en avtagsväg vid en fin utsikt, eller en skylt med ett roligt ortsnamn på. När ni sett 10 saabar, ta nästa vänster. 10 volvobilar, nästa höger. Eller kör tills vägen tar slut (dock inte att rekommendera till en 3-dagars weekend om ni ligger på E22:an). Om ni har lika bra lokalsinne som jag så rekommenderar jag er att inte glömma bilkartan/GPS:en - för att försäkra er om att ni hittar hem igen.

Åk vart ni vill! Fantasin (i koordination med plånboken) sätter gränserna.


Planera en 3-dagars weekend som tar plats någon gång de närmsta 3 månaderna. Och låt mig höra om det!



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild