Misar

2010-11-15
I fredags - direkt efter jobbet - slängde vi oss in i bilen och körde ner till Sölvesborg. Varför? För att hämta två dundersöta små kattungar som nu är våra. En hona och en hane. Han hade väldigt svårt för att sitta i buren under resan så han fick sitta i mitt knä istället och där verkade han stortrivas. Han blev mammas pojke direkt och släppte mig inte med blicken för en sekund. När vi kom hem till lägenheten så kurade han ihop sig i mitt knä och tog en tupplur till. Han var verkligen inte blyg av sig utan skuttade runt och lekte med sina små möss, men hoppade upp i mattes knä lite då och då för en puss eller två. Och självklart sov han tätt intill matte hela natten. (Ja, jag är en katt-i-sängen-människa).

Hon däremot var en riktig hejare på kurragömma och det har hon varit tills igårkväll när hon började smyga fram lite för att bli kelad. Imorse skuttade hon runt och busade för sig själv men kom in och ville bli kramad i sovrummet emellanåt. Lillkillen har varit fruktansvärt tuff och fräser åt henne, men han blir stenhårt ignorerad, till hans stora förtret. Hon vill leka med honom, men han gör sig liten och sätter sig på mattes eller husses fötter tills den stora stygga flickan tappat intresset. Sötmisar.

Min kära mamma fick komma och hjälpa oss att klippa klorna på honom (det hade ingen gjort på honom innan). Jag tyckte att han verkade otroligt bångstyrig och klarade inte av det. Glad är jag iallafall i efterhand att jag gav honom till mamma efter det stora smakprovet han tog av hennes finger... Hur som helst, kortare klor och en mise som skäms, det blev mycket pussar det. Dock är matte nu utbytt och husse är favoriten haha.

Ska slänga upp ett par bilder på de små sötnosarna så fort jag lyckats ta någon som faktiskt är bra. Just nu ska jag återgå till att lyssna på musik och sortera tre miljoner lösa papper.

Förresten:
Michael Jackson ft. Akon - Hold my hand. Lyssna på den!

Postat av: Louise

aww, har ni kisarna nu :) Fuuusk! :d Måste komma och kika på dom någon dag då! :D haah. Kram <3

2010-11-17 • 10:15:21
URL: http://fliizan.blogspot.com/

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild