Film

2010-11-09

I inlägget "Vecka 45" skrev jag om filmen Tio orsaker att hata dig och min kära stb. svägerska konstaterar att det är en sådan film som man ser många gånger just för att den alltid går på någon kanal. Det har hon väldigt rätt i. Det finns en hel del filmer som jag alltid tycks snubbla över, oavsett vilket kanalutbud jag nyttjar.

Sen finns de ju filmer som helt enkelt bara måste gå på TV och som det skulle bli ett ramaskri om ifall de någon gång utgick:

- Ivanhoe
- En julsaga
- Grevinnan och betjänten
- Kan du vissla Johanna (även om jag hatar den)
etc. etc...

Men de visas iallafall bara en gång om året - vilket håller dem lite mer speciella. Det finns ju också filmer som de bara envisas med att sända hela tiden iallafall. Begränsat utbud frågetecken.

- En riddares historia
- Batman
- Djävulen och jag
- Dum & Dummare
- Mission Impossible
- Bourne (valfri)
- Air Bud
- en skitdryg film från nittiotalet om tre barn som önskade att de slapp sina föräldrar och sen spenderar en å'n halv timme med att leta efter dom i skogen, på en cirkus och i ett gammalt ruckel där en häxa bor.

Det är obligatorisk för mig att klaga eftersom att jag är svensk.
Vilka filmer visas för ofta på TV? Vilka visas inte nog?


Postat av: Louise

Har nog aldrig varit med om att dom visat "A walk to remember" och "The note book". Så där ha du två filmer som visas på tok för lite!! Kram<3

2010-11-09 • 13:12:19
URL: http://fliizan.blogspot.com/
Postat av: Alice

Filmer som visas lite väl mycket (dom där alltid-går-på-NÅGON-kanal-filmerna)

- kärleken checkar in

- notting hill

- 10 orsaker att hata dig (som sagt)

- pretty woman

- bridget jones dagbok

- the wedding fixer

- something new

- american pie



i alla fall dom få gånger jag zappar bland tv-kanalerna xD

2010-11-09 • 16:19:54
Postat av: Kitty

Alice: Åh hur kunde jag missa dom filmerna? Det är ju såna absoluta "går-inte-att-missa"-klassiker. Bridget Jones dagbok gick väl så sent som i förrgår? Och American Pie också för den delen.

2010-11-10 • 09:03:40
URL: http://thekittykatt.blogg.se/

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild