Därför

2010-11-07
Nej, det har inte alls blivit mycket bloggande de här sista dagarna.

Det beror på att jag i torsdags morse åkte till Göteborg. Jag och älsklingen tog vår bil och resten av min familj (och Alice såklart) trängde in sig i deras. En välhövlig fikapaus vid EKO-hallen och lite raceande på E6:an senare så var vi framme. Det första vi behövde göra var att cirkulera i en halvtimme på en stoor parkeringsplats för att hitta någonstans att ställa bilen. Herregud. Men när bilen väl stod välplacerad i en liten ficka och P-biljetten var betald så var det inte många meter till hotellet, och tack gode gud för det. Det blev bara incheckning och att kasta in väskorna på rummen innan vi kilade ut på stan för lite shopping!

Letade upp ett H&M för att köpa en klänning som jag hittat i Karlskrona men som inte fanns i min storlek. Första klänningen jag tog i min hand var HELRÄTT. Det sa bara klick. Typ.

Upp och ner för Avenyn, en tur kring Nordstan och sen var vi helt slut. Det gäller även pengarna. Så vi gick tillbaka till hotellet där vi bara tog det lugnt och tittade på tv en stund innan det var dags att göra oss lite fina för restaurangbesök och (viktigast av allt) Galenskaparna & After Shave! Vi hamnade på en restaurang som var oändligt mycket dyrare än planerat, men det var väldigt gott, så lite får man väl unna sig själv. Mat och drinkar konsumerades (för alla med åldern inne ;D) och sen pinnade vi iväg till Lorentsbergsteatern. 

 Det var en fantastisk upplevelse! Jag - hela familjen - har alltid älskat Galenskaparna & Aftershave, så att se Hagmans konditori live var lite av en dröm faktiskt. I lobbyn köpte vi även de få filmer vi inte redan hade så nu är det bara till att vänta på Hagmans också. Yum.

Hur som helst, dagen efter var det upp-och-hoppa vid halv nio för lite frukost och sen bar det av hemåt för mig och Rydell eftersom att vi hade planer på kvällen. Fick en anledning att ha min fina nya klänning då också.

Igår och idag har jag mest varit trött och roat mig själv hemma i lägenheten med sjukt roliga saker som att städa. Och det ska jag fortsätta med idag hade jag tänkt, med vissa pauser för att spela PS3. (A)

Postat av: Vanessa

Hej! Jag har läst din blogg lite i smyg i en månad eller så och jag måste bara säga att de där små tipsen du skriver om, de gör verkligen skillnad. Fästmannen hemma undrade vad som flugit i mig, men han älskar det. Det har gjort hela vårt förhållande mer mysigt, romantiskt och fullt med tokiga överraskningar som håller det roligt. Så tack, tjejen! Du gör skillnad i människors liv. Nästan så jag inte begriper varför jag är den som skriver den första kommentaren på ditt inlägg. Kram

2010-11-08 • 08:34:23

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild