Ja, jag säger nej till invandring

2010-05-24
Inledningsvis
Visste du att i bara Karlskrona kommun (där vi med inräknade förorter kommer upp i 63.000 invånare) har hela 130 länder representerade? Inget fel med en multikulturell kommun. I Sverige är vi cirka 9 300 000 invånare varav 1 600 000 är invandrare - alltså 17,2%.

Invandring är fine. Men personligen har jag lite problem med det. Inte mot personerna i fråga som kommer till Sverige, utan just med själva invandringen. Vilket kontroversiellt ämne va? Men ibland läser man artiklar som gör att man bara vill slå någon i huvudet med en spade - rent ut sagt. Vi tar in omkring 100 000 invandrare varje år nuförtiden, grovt räknat. Vad händer med arbetslöshetsstatistiken tror ni? Det finns inte jobb till alla de som redan bor innanför landets gränser, så vad gör vi? Vi tar in fler.

Många människor behöver någonstans att ta vägen och kan inte vara kvar i sitt land av olika anledningar - men är Sverige det enda landet i hela världen? Danmark vet jag, stängde sina gränser ett tag för att ta hand om de som redan bor i landet - men usch och fy - det är inte politiskt korrekt att neka någon att komma in även om det skulle betyda landets direkta undergång. Med tanke på att Sverige förmodligen är det mest PK landet sedan Pangea så är problemet ganska uppenbart.

Politiskt korrekt - definiera respekt?
Termen Politiskt Korrekt är... fjompig rent ut sagt. En dålig omskrivning av sanningen. Vi är bara rädda för att göra något överhuvudtaget. Ett land fyllt av små vita fegisar som lyder blint under ord som: diskriminering eller kvotering. Gränsen överträds så många gånger när vi ska "respektera andra kulturer". Kan någon definiera respekt? Respekterar vi andra kulturer, folkslag etc mer om vi gör oss av med svenska traditioner - så som att sjunga nationalsången? Ha skolavslutning i kyrkan? Äta julskinka? Viss specialbehandling är förståelig, så som att barn som inte äter gris får ha specialtallrikar i skolserveringen för att de inte ska ha varit i kontakt med kött innan. Annan specialbehandling förstår jag personligen inte alls. Svenska pojkar får inte ha keps inomhus. Muslimska flickor får ha burka så att bara ögonen syns. Det är visserligen en diskussion för sig.

Vit flagg
Ja, inte får den blågula vara ifred iallafall. Jag kunde ju ana mig till att det skulle komma en debatt om huruvida man ska få fortsätta fira den svenska nationaldagen då den tydligen inte är PK nog. Men nu är det tydligen ett ämne huruvida man ska fortsätta hissa den blågula flaggan då korset representerar kristendom. Se bara den här artikeln. Förövrigt den artikel som fick mig vilja slå någon med den tidigare omnämnda spaden.

Ett axplock av vad jag tänker på just nu. Håll med mig eller brist ut i ett ramaskri.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild