Hjärnskador, bananer och balansering

2010-05-10
Olika stora pupiller är tecken på hjärnskada eller eventuellt hjärtumör.

FYI så är mina pupiller olika stora.

Men så trodde ju läkarna att jag hade en hjärntumör ett tag också. Kändes inte så överdrivet roligt kan jag inte påstå. Men det visade sig att det "bara" var en blödning på synnerven. Låter det bättre menar de?

Jag har inte den blekaste om varför jag funderat på detta idag, men det har jag iallafall. Eller tja, det har pendlat mellan pupill-tankar och banan-funderingar. Kollade nämligen på en film idag på Samhällskunskapen som handlade om att de kemikalier de använder i (e.g.) Nicaragua gör arbetarna sterila. Den latinoamerikanska advokaten Juan Dominguez kämpade tillsammans med sin partner Duane för att få ersättning av fruktföretaget (itc. Dole).

Jag  blev berörd av att se de stackars arbetarna i Supreme Court och jag ville ge Doles försvarsadvokat en rak jäkla höger. Jag vet att han bara gjorde sitt jobb, men jag ogillar honom iallafall. Dumhuvud.

Dock kommer jag inte sluta äta bananer, man kan inte ge upp allting bara för att det finns orättvisor på andra sidan jordklotet, även om det vore galet politiskt korrekt av mig. Dessutom är jag vit och självisk och bananer gott.

Vilket äckligt seriöst inlägg det här blev då. Nu ska jag dricka Pepsi och spela Counter Strike! There, balansen är återupprättad.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild