Hemmastadda rörmokare

2010-05-26
...eller vad de nu är.

Hur som helst har jag varit tvungen att vara hemma idag eftersom att varmvattenberedaren gått sönder och en ny ska installeras. Mamma och pappa kunde inte åka ifrån jobbet på någon random tid då de kände att de kunde komma (you know how hantverkare är...)

När han kom första gången knackade han på dörren - antagligen mest för att det var låst, sa jag till Rydell. Min poäng bevisades när han kom tillbaka två timmar senare med en medarbetare och bara klev rakt in genom dörren och in i tvättstugan utan att ens knacka, ropa in eller ge något tecken ifrån sig. Vi satt i matrummet och var alltså inte en synliga från hallen. Ja, där ser man.

Där ser man vad som händer när man inte låser dörren om sig. Påminner lite om de där irländska stenläggarna som knackade på hos en dam och frågade om hon ville ha garageuppfarten stenlagd? Nej, det ville hon ju inte. Senare åkte hon hemifrån och när hon kom tillbaka hade de likförbannat stenlagt hennes uppfart och tvingade henne att betala för det - går ju inte att  bevisa att det inte fanns något muntligt avtal liksom.

Anyways - min poäng är att ni alla borde låsa era dörrar! Om ni inte vill ha en ny varmvattenberedare installerad i er fråvaro dvs.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild