Obehag

2010-07-26

Vet ni någon person som skänker er inget annat än rent obehag bara ni ser den?
Rysningar, olust, illamående, ångest, stress, äcklad?

Jag har just en sådan person i tankarna. Det räcker med en enstaka bild för att jag ska känna mig grymt obekväm och bara vilja titta bort och göra de klassiska minerna ogillande och mina ögon fylls med ren och skär avsky. Trots detta kollar jag den personens facebook eller bilddagbok någon gång då och då. Jag sväljer kväljningarna och klickar. Varför? Karlskrona är inte tillräckligt stort för att man ska få slippa sina vandrande kräkmedel om man inte tar reda på vad de har för helgplaner.

Sorgligt men sant.

Faktum är att jag brukar göra en sån fuling att de få gånger jag besöker personens facebook eller bilddagbok, gör jag det offline. Det gör jag just eftersom att jag inte vill att min egen ska bli klickad på av den - besudlad. Hur gammal låter jag? Fem år? Det är jag nog, innerst inne. Iallafall så är den sidan av mig det, utan att jag gör något åt det. Men jag har aldrig tyckt så innerligt illa om en annan människa någonsin förut.

Varför? *host* Psykfall *host*

Men den historien sparar vi till en annan gång. Idag behöver vi inte hänga ut någon.


Postat av: Anonym

tjej eller kille?

2010-08-07 • 11:58:16

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild