Muu?

2010-07-21

Alla verkar vara med på noterna när det gäller semestertider; ingen ringer och söker företagarna i huset. Med ytterst få undantag. Men det ringer en hel del andra trevliga typer istället. Dagens felringningar:

Jag - Välkommen till Tyska Bryggaregården bla bla
Han - Jag skulle behöva "fackord" och "fackord fackord fackord" innan "fackord" den 25:e.
Jag - Jag kan nog inte hjälpa er med...
Han - Är det inte skattemyndigheten?
Jag - Nej, tyvärr
Han - För helvete  *klick*

ring-ring

Jag - Välko...
Hon - Hur fan kunde du bara lägga på innan, din jävla bög?
Jag - Ursäkta, men du...
Hon - Käften och låt mig tala kl... ehm, du är inte Pontus va?
Jag - Tyvärr, inte riktigt.
Hon - *klick*

ring-ring

Han - Jag skulle vilja ha numret till en G. Persson i Nynäshamn.
Jag - Ehm, ursäkta men det här...
Han - ... är ingen nummerupplysning, eller hur?
Jag - Nej, tyvärr. Det är ett företagshotell/businesscenter.
Han - Hm, okej. Men kan du slå upp det ändå?

ring-ring

Hon - Hej, uhm. Du har ingenting med Arla att göra?
Jag - Hehe, nej tyvärr. Det har jag inte.
Hon - Inget alls?
Jag - Nej, tyvärr.
Hon - ... inte ens lite?
Jag - Tja, jag kan säga "muu" om det hjälper?

Lustigt att jag verkligen alltid säger tyvärr om allting när folk ringer fel. Lite som om jag beklagar att jag inte är Skattemyndighetsanställda bög-Pontus som driver nummerupplysning från Arlas huvudkontor.


Postat av: T

2010-07-21 • 15:58:57
Postat av: Tina

Hehe tack för kommentaren =) Ja kaninen är hur söt som helst =P



kramiz.

2010-07-21 • 15:59:26
URL: http://tinatre.blogg.se/
Postat av: LINDA - [foto och vardag]

Sv: Tack så mycket! :D

2010-07-21 • 16:34:24
URL: http://lindasofiedahl.blogg.se/
Postat av: Matilda

SV: Okej =D

2010-07-21 • 17:34:05
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Nathalie

haha^^ tack:D



rösta gärna!

http://nelly.com/designyourshoe/Default.asp?obj=aCBjA0ARqOf0DOOlhtquKo1Us1xyVoftqeTodR7HfZHjnVIJCy2L#shoeGallery

2010-07-21 • 17:57:50
URL: http://liborius.blogg.se/

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild