Karlshamn och sånt... liksom

2010-07-16
Jag vet, jag vet - vart fan är bilderna, liksom? Men de ligger på Rydells dator och livet har varit fullspäckat med småhändelser som liksom tar upp all tid.

Var förresten i Karlshamn idag med finaste! Vi fick skjuts till Hässlegården där vi fick låna en av bilarna av mamma för att ta oss dit. GPS:en svek oss rätt hårt tack vare alla avspärrningar till Östersjöfestivalen. 99.99% enkelriktade gator i all in ära, men sen lite plötsliga stopp på dom - jo jag tackar jag.

Hur som helst, vi strövade lite längs gatorna, gick vilse lite, stannade på kondis och solade lite vid hamnen. Glassbåten var en given destination! Läste om den i tidningen på morgonen när jag åt frukost så det var rätt kul att sitta där redan vid lunch. Gudomlig mjukglass, FYI. Några butiksbesök senare satte vi oss i bilen för att ta oss hem, stannade på McDonald's på vägen och tjipp.. så var vi hemma.

Klockan sex blev vi hämtade av Malte som tog oss med in till stan. Till baksidan av Marinmuséet, för att vara lite mer exakt. Malin skulle spela med i teaterpjäsen Marinmysteriet. Dimitri regisserade och både Ramón och Anni (mina ex teatermentorer) var båda med, plus en härlig skara människor som man både sett och jobbat med innan. Kändes mysko att bara sitta på läktaren och inte få vara med på scenen - när det trots allt är något jag älskar grymt mycket. Men det blev som det blev när jag var tvungen att fokusera på studierna inför studenten och heltidsjobbet direkt efter det. Blaaah.. Tio minuspoäng för att bli vuxen.

Imorgon ska jag och hjärtat gå på Twilight: Eclipse. Skojar ni att jag har längtat ihjäl mig eller? Kan inte fatta att jag var en sådan däringa Anti-Twilight-Människa i början. Nu är jag ju helt såld. Har visserligen inte läst böckerna. Hade tänkt vänta tills jag sett alla filmerna ändå. Det är ju inte samma sak.

Nej, nu blir det mys med lite popcorn och ett fluffigt täcke!
Har förresten en stor överraskning att dela med mig av i samma veva som jag visar upp bilderna på Spanien. Tills dess lägger jag upp en bild på min ursöta kusin Emma som förövrigt fyllde 12 år precis! Det blev ju ingen superbra bild.. vi hade nämligen bara fem minuter på oss, men hey wth :D






Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild