Svordsomsvisan

2010-01-22
Vilken svordom använder du mest?

Jag funderade lite på det idag av någon anledning och kom fram till att jag faktiskt inte är något stort fan av att svära. Jag har censurerat mitt språk ganska kraftigt (vilket egentligen betyder att när jag väl svär ska man passa sig..).

Ord jag använder mest:
- Racksingens || Mitt absoluta favorituttryck, används i vått och torrt
- Dammit || Ständigt återkommande, ofta när något går sönder
- Ååh, kotte! || Måste sägas med eftertryck people!
- Fudge! || Godisgodis
- XXXX-sauce || Det går ju verkligen att säga lite vad som helst med sauce

Ord som fan, helvete, jävlar osv ... de har liksom blivit överflödiga. Hello, jag är småbarnsvänlig. Jag säger alltså de här orden utan att tänka mig för, vilket många har väldigt roligt åt ibland. Fudge är väl egentligen det jag använder minst, men det är förståeligt då det inte ens är gott ;D

Nedrans fungerar också fint.

För er som bara behöver lite mer inspiration:


Postat av: sofie

tack :) ( du har ju gjort om din blogg =) jätte fin =)

2010-01-23 • 01:15:19
URL: http://soloto.blogg.se/
Postat av: Micaela

Menar du apoliva? den från apoteket?den ger iallafll mig mardrömmar!



och btw, "Attans" är ett vääldansbra ord att använda!

2010-02-09 • 15:38:17
URL: http://micalela.blogg.se/

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild