Göteborg!

2010-12-13
I fredags bar det ju av till Göteborg direkt efter jobbet och tåget blev faktiskt "bara" 25 minuter försenat, vilket i SJ-termer är samma sak som i tid. Vi kände att vi varit supersmarta som tagit med oss GPSen eftersom att vi båda har lokalsinne som två dementa lamadjur, men tydligen så ville den inte samarbeta när vi väl kom dit. Satellitjäkel. Så vi fick helt enkelt leta oss fram lite på måfå från stationen till hotellet, men det gick minsann förvånansvärt snabbt. Ösregnet gjorde det dock till en mindre behaglig upplevelse.

Väl framme på hotellet öste vi i oss lite godis, chips och kurade ner oss i sängen för att kolla på film innan det var dags att slockna. Det kändes som en helt ny upplevelse att sova utan att ha två små kissar som skuttar på magen, i ansiktet eller tuggar på öronen.

Lördagsmorgonen inleddes med en mumsig frukostbuffé innan vi i sakta mak promenerade ner till Mässhallen. Det var en dag med upplevelser jag aldrig varit med om tidigare iallafall. Jag är riktigt glad att jag kom på tanken att köpa biljetterna, för det där hade jag inte velat missa för allt smör i småland. Body Building var ganska mycket häftigare och mer spännande än jag trott. Dessutom var där imponerande gästposörer och gästframträdanden som hette duga. Inte helt fel heller att kunna gå runt och fota dessa bestar i mässhallen... Dagen avslutades många timmar senare med pizza (we didn't learn shit), läsk och mer film.

Söndagen var minsann lika skön att vakna upp till. Frukostbuffé är trots allt halva nöjet med att bo på hotell, enligt min familj iallafall. Så vi tog oss tillbaka till Mässhallen, ännu tidigare denna gången så att det inte skulle bli så trångt när vi strövade runt bland alla montrar. Body Fitness stod också på schemat för dagen. Glitter och glamour dessutom. Det blev lite småshopping också på mässan och vi gick därifrån fattiga men glada. Det var såklart minst lika svårt att hitta till stationen som det var att hitta till hotellet förra gången, eftersom att ingen av oss haft någon som helst tanke på att kika på en karta eller ta ut några landmärken. Men det gick! 

Middag blev Burger King på en stationsbänk. Piñata! När det väl var vår tur att kliva på tåget så blev vi först väldigt förvirrade. Vi hade förstaklassbiljetter och på dem stod det "Vagn 11". Ni kan ju ge er den på att vagn 11 knappast var första klass. Nej nej, på grund av vagnsbrist fick vi istället åka i vagn 13, som var en andraklassvagn med platsreservationer för alla som pungat ut pengar för första klass. Tack för den. Det fick väl duga, men det fanns inga eluttag! Så det blev fyra låååånga timmar innan bytet i Emmaboda. När vi väl satt på det tåget så ropade de ut att vi skulle få sitta där i 20-25 minuter för vi väntade på en taxi från Kalmar. I den taxin fanns nämligen lokföraren. Happ.

Det kändes mer än lovligt skönt att kliva av tåget i Karlskrona.

Dock har det varit så mycket fart den här helgen att det inte alls känns som om vi faktiskt haft just helg. Men det är lucia idag så jag får trösta mig med en lussekatt. Eller två. Möjligtvis tre. Tillbaka till arbetsuppgifterna.

Eftersom att jag är på jobbet och kameran är lägligt placerad hemma i hallen så får jag vänta med att lägga upp bilderna tills jag kommer hem. Wait and see.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild