All in

2010-12-21
Godmorgon alla glada, mindre glada och sursillar.

Min stackars älskling var så sjuk imorse så honom lämnade jag nerbäddad i sängen och gick till jobbet i snöstorm på oskottade trottoarer med tung packning. Trodde att jag skulle dö. Men obviously så gjorde jag inte det. Började iallafall att tvivla på mitt eget beslut där någon gång mellan köldkramp i benen och isflingor i ögonen. 07:59 nådde jag dörren iallafall så jag kom i tid trots allt, hallelujah.

Jag hör hur de sjunger Ja må hon leva inne på redovisningsbyrån och sången följdes av fyra glada hurra och ljudet av presentpapper som oförsiktigt strimlas till bitar. Jag låtsas lite att de sjunger för mig i efterskott. Receptionistens födelsedag var det nämligen minsann ingen som kom ihåg. Det är så det går när folk får värdera fritt. De tror att jag jobbar för dom i bemärkelsen under dom. Fast i själva verket är det inte sant. Jag arbetar för ett annat företag och är stationerad här till att underlätta samt styra upp all administration. Ett otacksamt jobb, ungefär som att jobba på restaurang, som städare eller plogbilsförare.

Nej, några sippar till av min julmust och ett par pepparkakor till, sen är jag nog snäll och glad igen ska ni se. Har tänt lite levande ljus, satt på julbelysningen och lite mysig julmusik av och med Tommy Körberg. Allt för att komma i julstämning. Blir det inte bättre så åker nog tomteluvan på imorgon! Då blir det all in.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild