Vi vill dig ingenting

2010-08-23
Men Jesus.

De 23 juli - I think - skrev jag ett inlägg om ditten och datten och avslutade med en kommentar i stil med "och ikväll kommer Malte - chill!". Fattar inte ni små urkorkade småflickor att han kom hem till mig och RYDELL? Inte hem till mig för att vi skulle roa oss med att vara otrogna?

Allra mest trött är jag på dig. Jag behöver inte nämna några namn för världen snurrar ju enbart kring dig, inte sant?

Vem försöker du lura?
Det finns ingen annan än du som tror på vad du säger. Orden må vara stora, men meningen är liten. Du har kastat bort den chansen till trovärdighet du hade när du drog din femhundrade lögn. En vit lögn här och var, visst. Men resten var så svarta att de inte syns i natten. Du lurar och bedrar för att du inte tror att någon skulle stanna kvar om du bara är dig själv. Idag är jag beredd att hålla med dig. För jag kan inte heller komma på någon som skulle göra det. Vad har du blivit?

Du hade vad du ville men var inte nöjd. För oss från utsidan såg det ut som en cirkus, ett krig av känslor - men ingen, ingen sympatiserade med dig. Du kunde inte förstå varför och vände och vred på situationen. Du lade till lögner för att få dig själv att framstå som så oskyldig, som offret i dramat när du i själva verket var boven. Den långsynte, hämndlystne och, så illa dolt, svage boven. Såg du inte vad du gjorde? Du var kritiserande, svartsjuk, uppmärksamhetstörstande och hade ett så stort kontrollbehov att du sänkte fler skepp än ditt eget. Alla gör misstag, säger fel saker och blir svartsjuka - men ser var gränsen går. Det gjorde du också. Du såg, du suddade ut den och du såg dig aldrig om.

Klockan tickar och för varje sekund försvinner du längre bort. Inte konstigt att du tar varje chans att få skaka nytt liv i oron igen, men du gör det förgäves. Du är likgiltighet personifierad för mig. Konstigt vara tycks det då, att jag skriver den här texten, dedikerad till dig. Men likgiltighet för mig, för oss, verkar inte vara det för dig. Jag ger det till dig, svart på vitt - vi vill dig ingenting.



Postat av: viktor

Inspiration kommer och går, jag försöker hitta inspiration till mina bilder. Men det tar tid att ta många bra, och jag vill inte publicera skit, jag tror på att folk är intresserad av att se kvalitet. Annars försvinner bloggen i mängden. Din header är fyndig. Jag fastande tack vare den.

2010-08-23 • 15:01:49
URL: http://viktorbijlenga.se
Postat av: sandra

sv: åh tack så mycket :) jodå de är toppen :) själv?

2010-08-23 • 15:28:41
URL: http://justlittleme.webblogg.se/
Postat av: viktor

Ditt språk är härligt, ta och damma och d40'n. Ta en bild.

2010-08-23 • 15:29:59
URL: http://viktorbijlenga.se
Postat av: Hanna

Vad gör du?=D

/hannazlife

2010-08-23 • 15:41:26
URL: http://hannazlife.blogg.se/
Postat av: Alicia♥

sv; jag är ass trött. men annars är det bra :D

2010-08-23 • 16:03:00
URL: http://babyalicia.blogg.se/
Postat av: FOTOGRAF Anton

tagit studenten? bara bra, din då? :)

2010-08-23 • 18:16:03
URL: http://fotografanton.blogg.se/

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild