Ms Trevlig 2010

2010-08-05
Fick en rejäl utskällning av en kärring idag för att jag inte visste precis vart personen hon sökte var någonstans. Jag kom precis ner till receptionsdisken igen efter att ha dukat fram eftermiddagsfika när hon kommer in genom dörren.

-"Är XXXX XXXXXX inne?"

Jag kunde omöjligt veta om personen hade gått för dagen eller inte och sa därför att jag inte visste men att hon var välkommen in för att knacka på.

-"Hur kan du inte veta det?"

Jag förklarade igen på ett trevligt sätt varför och fick ett mördande ögonkast.

-"Det är nytt folk här hela tiden. Hon som satt här innan hade minsann alltid koll på vart alla befann sig."

Men för helvete? Den förra ordinarie hade ju suttit här sen gud vet hur länge sedan? 1990-något!? Jag fick tänka på andningen, be om ursäkt och förklara att jag var ganska ny här. Till svar fick jag att hon tyckte det var dåligt att jag inte hade lärt mig allas vanor efter ett par veckors arbete - varav det mesta av tiden varit under semestertider. Men excuuuse me? Det är inte mitt jobb att hålla reda på vad alla företags anställda gör. Om de tar en rökpaus, en längre lunch eller sovmorgon. Jag tar meddelanden om någon ber mig om det, annars är det none of my business.

Men där slutade hon vara "trevlig" och bara hällde ut urlöjliga klagomål och skällsord innan hon stormade upp på personens kontor, bara för att komma ner och tycka att det var mitt fel att personen gått tidigare för dagen. Jesus.

Postat av: Linh! :D

Haiiiii Kit Kat! Long time no talky D: Just thought I'd drop by and comment like the good friend that I am :3 -halo shines- I see you got that car xD grats grats, may it bring you many miles of traveling. Hope you're all well, and I'm off to either sleep/read/play Requiem. (can't decide which yet D:)

2010-08-13 • 15:57:18

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild