Blåsväder

2010-08-25
Augusti är inte ens slut än men jag har redan tryckt på mig vinterjackan!

Helt sinnesjukt, jag vet.

Men Karlskrona är så genialiskt konstruerat. Någon fick en snilleblixt back in the days och ritade gatorna med tanken: vart du än går ska du alltid kunna känna sjöbrisen! På svenska blir det alltså: Vilket håll du än går har du alltid en sjuhelsikes motvind. De missade nog att ta med i beräkningarna att det i en kuststad blåser betydligt mer än i inlandet, samt att små ställen med lä skulle kunna vara trevligt. Tio månaders storm, yes.

Okej, inte riktigt. Men idag är det snudd på riktig storm och i innercity förstärker gatornas konstruktion detta något enormt. Jag jobbar på Bryggareberget, vilket är en stor upphöjning precis vid vattnet - tror ni det blåser? När det blåser på som värst håller jag på största allvar på att lätta!

Någon liten människa här har ett fönster öppet på någon våning... så när dubbelportarna öppnas till receptionen så bildas ett så starkt tvärdrag att följande händer nu i blåsvädret: 1. Människorna fångas mellan de två portarna som i ett litet akvarium. 2. Båda dörrarna flyger upp på vid gavel och nästan kastar ut/in människorna. Lite 50/50 alltså.

Jag har provat båda två nu. Kastades in efter lunch. "Yay"


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild