Sjukling och HulkRosa

2009-09-17
Det är hårt och svårt att var sjuklingen of the hour liksom. Säkert bara ... sjuklingsmillimeter från svininfluensan. Eller influensa A som syster Rosa av någon anledning säger. Barn, lyssna inte på henne.

Rosa är alltså sjuksyster på en högstadieskola, vi behöver inte säga vilken, och totalt inkompetent <3 Åh, favoritögonblicket är utan tvekan när jag råkade säga högt i hennes närhet att jag hade lite ont i huvudet. Hon bokstavligen släpade in mig i "sjukstugan" och ställde tre miljarder frågor. Detta hade varit förståeligt om det hade gått någon sjukdom då, men detta var liksom 2007 - vad gick då?? -.-'' Nej, ingenting.

Efter att ha frågat ut mig som oförstående satt och började känna mig lite rädd vill hon att jag ska ringa min mamma. Men jag är inte sjuk, kvinna! Det bet inte på henne. Hon tog fram läskiga stickor och pekade på toaletten. What?! Jaha, okej visst - bara du är tyst sen. Hennes grejer gav absurda resultat och jag konstaterade för henne att dom nog var för gamla och att hon nog måste köpa nya. Då förvandlades hon till Hulken! Okej, inte riktigt men arg blev hon, och ful är hon typ alltid (hehe).

Hon ringde min mamma som tvingades ta ledig för att komma och hämta mig fastän jag sa att hon inte behövde det - jag var ju frisk. Systern bokade värsta akuttiden på sjukan och vi fick åka dit. Väl där konstaterade dom att jag var frisk och att hennes stickor var för gamla.

Mot min bror däremot gör hon tvärtom. Han får inte gå hem ens när hans feber skenar. Hej å hå, lincens i Kellogspaketet.

Nej Rosa lilla, puss och kram och nyp i stjärten


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild