Oh crappy day

2009-09-10
Nej, jag vaknade på helt fel sida idag - halvvägs nere på golvet för de som undrar.

Sen blev det inte bättre av att jag som vanligt sätter mig vid matbordet och skummar igenom tidningen. Jag hetsar nämligen väldigt lätt upp mig över saker jag inte håller med om. Idag läste jag tillexempel om praktfången nummer ett. På sidan fem i BLT läser jag titeln : Tung fånge anmäler fängelset och väntar mig att det verkligen ska ha hänt något i svenska fängelser. Åh, lite action, tänker jag skadeglatt och fortsätter läsa. Men nähä? Den överviktige (160 pannor tunge) fången kände sig nonchalerad av personalen efter att han klagat på att ha behövt vänta på en tröja i sin storlek.

Jag läste vidare och blev argare och argare för varje mening. Han uttryckte en önskan om att få förflyttas, fick det - snabbt till och med - och blev sur för att det gick för snabbt. Han var även upprörd för att han förvägrades att få ringa sin bank - konstigt, han var ju skattefifflare och hade sex år för det. Han säger "Mina behov nonchalerades totalt!" Men jesus? Du sitter i fängelse för ett brott gubbe lilla, inte på något jäkla hotell

- även om svenska anstalter kommer jäkligt nära!


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild