Jag har svininfluensan

2009-10-03
Jag önskar att det bara var ännu en av mina fåniga överdrifter, men det är det inte.

Jag har varit småsjuk ett par dagar men det blev snabbt sämre och till slut nästan olidligt. Var tvungen att prata med en läkare för att kontrollera så att det inte var den faktiska svininfluensan jag fått, men beskedet gjorde mig knappast lycklig. Inte känns det heller bättre när hon uppgivet säger att det inte finns något jag kan göra. Eftersom att jag har haft en del problem med njurrelaterade sjukdomar ligger jag även (om än långt ut) i riskzonen.

Jag ligger nu nedbäddad i sängen med mysdress, duntofflor, täcke och en tjock halsduk men fryser ändå. Det växlar väldigt snabbt mellan överhettning och total avkylning och energin till att ta på eller av kläder tryter. Situationen är frustrerande och påfrestande och leder inte till något annat än att jag blir helt matt.

Vad händer nu då? Jag vet inte. Det finns som sagt inget att göra åt det mer än att hålla ut, vila och hoppas på det bästa. Men jag kan inte hjälpa det, jag är verkligen rädd.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild