14 april? Njaa -.-

2009-05-06
Idag när jag skulle åka hem och precis stigit på bussen gjorde busschauffören något konstigt.. han sträckte ut ena armen och hällde ut en halv ramlösa. Över golvet. Är det något nytt? Det säger de nämligen när de kör fel; "det är det nya nu".

Jag är förresten sämst i världen på målsökning på Excel kan jag tala om för er. Jag satte in en formel som ser ut såhär:
=MEDEL(G4;G5;G6)
och den ska alltså beräkna medeltalet av de tre tal som står i de tre cellerna. Bara det att datorn svarar "14 april". Varför?? Varken jag eller Joey blev kloka på det så jag fick så vackert låta det stå så idag för jag begrep mig inte på problemet överhuvudtaget. Om man låtsas att man inte läst det där precis så kan jag berätta att jag faktiskt är klar med kurserna Programhantering och Desktop - och jag är så himla stolt över mig själv :) Fick nämligen MVG i båda, men så har jag verkligen lagt ner många timmar på det också.

Hur som helst, får se vad busschauffören häller ut imorgon, kanske en cola? *jades-kebabljud*

Postat av: jade

haha, jades-kebabljud xD sno inte det :(

2009-05-06 • 16:41:37
URL: http://jejdiih.blogg.se/
Postat av: Fossing

Den snälla läraren berättar då att det beror på fel format på cellen. Ställ dig i cellen, tryck Ctrl-1 och välj sedan tal istället för datum. :)

2009-05-06 • 20:13:35
URL: http://fossing.wordpress.com

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild