En måndag, inte riktigt som alla andra

2009-03-09
Jag har använt min måndag till att tänka lite extra.

Igår gick en släkting till mig bort i cancer. Det gick fruktansvärt fort från det att hon blev sjuk tills igår. Själv hängde jag inte med alls, förstod ingenting. När mamma och pappa berättade det igår kändes det konstigt. Jag suckade och sa ingenting bättre än "fan".

Där så svårt att veta vad man ska säga.. men lika svårt att veta vad man vill höra.

Idag slog det mig vad som berättades för mig igår. Massvis med känslor som ingen riktigt ville komma fram och ta tag i mig. Det slutade med att tankarna gick på högvarv hela dagen och egentligen precis har börjat stanna av. Jag tänker att om man älskar någon ska man säga det.. illa kvickt. Förut letade jag gärna efter det perfekta tillfället för varje sak jag ville säga, men det tog inte lång tid innan jag insåg att det inte finns något tillfälle som är lika perfekt som när man bara för höra att man är älskad, även om det är mer eller mindre uppskattat just då beroende på omständigheterna.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild