Sammanfattning av en onsdag

2009-03-18
Matteprov idag! Och jag hoppas innerligt att jag klarade det. Så mycket tid som jag lade ner på att lära mig kvadreringsregler, konjugatregler och andragradsekvationer så förtjänar jag att klara det, helt klart.

Vi hade på tal om något helt annat som nog inte har med fisk att göra, så hade vi två gästföreläsare från BTH hos oss och de pratade om hur det var att läsa engelska på högskolenivå och så vidare. De berättade om vilka olika yrken man kunde söka sig till och vad man ska ha engelskan till i största allmänhet. Föreläsningen var underhållande ibland, men samtidigt kunde jag inte låta bli att fundera varför vi och ettorna var tvungna att sitta och lyssna på det nu. Är det inte bättre att vi får höra det nästa år (i trean) när vi faktiskt kanske råkar bry oss lite mer?

Dessutom bytte den föreläsande läraren dialekt ibland fastän han pratade om hur viktig uttalsläran var. Nu menar jag inte när han försökte driva med amerikanska eller kanadensiska - han bara gjorde det ändå. Hihi.

Imorgon är det ridning med klassen som står på schemat för eftermiddagen! Hur kul ska inte det bli? Way.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild