Ridning med klassen!

2009-03-19
Idag har vi varit i stallet med klassen. Det blev ridlektion för hela slanten. Vi var två personer på en häst och till en början skulle de som hade lite hästvana leda runt de andra som inte hade lika mycket erfarenhet. Jag fick leda en supergosig liten häst som visst hette Nasse och på hans rygg befann sig Martha. Hon hade inte ridit förut, men det trodde jag för hon var riktigt duktig för att vara nybörjare minsann =)

Efter slalomövningar och lite trav var halva tiden över och det var vår tur att rida. Yay. Även om min häst var i allra segaste laget med galoppen så var det jättemysigt att rida igen. Det var ju hela fyra år sedan jag satt på hästryggen sist - men jag insåg att det var som att lära sig cykla. Det mesta kom tillbaka rätt fort. En del beröm från ridläraren (jag har haft henne innan minsann, kära lilla Hannah) satt inte helt fel heller. Jag var trött och nöjd när lektionen var slut och jag hade nästan glömt bort helt varför jag slutat från första början. Jag kom på varför när jag väl kommit hem och duschat av mig. Jag slutade på grund av att ett ex:s träning sträckte sig över hela veckan utom tisdagar och torsdagar så jag såg till att vara ledig då. Tjejer, sluta aldrig med vad ni älskar att göra pga av en kille xP Han kan ju trappa ner på träningen han också om det nu är så viktigt.




Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild