Klasskompisar, kladdkaka och klassiker

2009-03-31
Jag var tvungen att lämna tillbaka en bok på biblioteket idag och eftersom att jag slutade så tidigt så var det ju just my luck att biblioteket öppar 10:00 alla dagar... utom tisdagar då det inte öppnar förrän 12:00. Så det var bara till å vänta. Som tur väl var träffade jag Joey och Michaela och fick lite sällskap inne på Wayne's. Najsing :) Hungrig och sötsugen var jag så det blev en kladdkaka där - fast jag visst egentligen att den inte är super. Det är ... bara choklad. Lite väl mycket faktiskt. Dessutom knastrar sockret i tänderna. Jag har alltså fyllt min sockerkvot för en hel vecka -.-

Fastän den var dyr så är jag glad - vem kan låta bli när man hör så go' musik?



Vad dansar du till?

Det var dans bort i vägen på lördagsnatten
över nejden gick låten av spelet och skratten,
det var tjoh! det var hopp! det var hej!
Nils Utterman, token och spelmansfanten,
han satt med sitt bälgspel vid landsvägskanten,
för dudeli! dudeli! dej!

Där var Bolla, den präktiga Takeneflickan,
hon är fager och fin, men har intet i fickan,
hon är gäcksam och skojsam och käck.
Där var Kersti, den trotsiga, vandrande, vilda,
där var Finnbacka-Britta och Kajsa och Tilda
och den snudiga Marja i Bäck.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild