Gruppförtroende?

2009-03-20
Jag läste någonstans för länge sedan att man måste vara sin egen bästa vän för att kunna vara någon annans. Hur skulle man gå till väga för att bli det då? Man skulle lära känna sig själv, vilket i mina ögon verkade lite new age och flummigt. Man skulle även börja göra saker själv som till exempel gå på stan, gå på bio eller ta en solofika. Visst, det är inte samma upplevelse att gå på bio själv - det är en helt annan upplevelse som, jag efter att ha provat vill hålla med författaren om, är bra för alla. Att göra saker själv är vad som krävs för att öka självkänsla och självförtroende. Det är lätt att påstå att man han bra självförtroende bland vänner och familj. Men om man inte har det när man är själv.. är det inte gruppförtroende man har då?


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild