Föreläsningar i Lund # 1

2009-03-12
Hej!
Är i Lund idag med klassen (+ typ 4 NTI:are)
Just nu sitter jag i ett fönster på BMC och tar det lugnt efter den första föreläsningen. Den handlade om audiologi och jag måste säga att jag verkligen gillade föreläsarens stil. Han var glad, varierad och skämtade en del samtidigt som han faktiskt fick mig att komma ihåg vad han försökt förklara för mig om örat och hur det fungerar - i korta drag såklart, vi hade bara 45 minuter.

Han var en härlig prick som dissade allting som inte gick att relatera till örat och av det som gick ... det dissade han ändå eftersom att det inte på långa vägar var lika bra som örat. För övrigt tyckte han att öron var mycket vackra.

Efter föreläsningen satte jag mig alltså utanför och fotade lite genom ett småsmutsigt fönster när det plötsligt kommer fram en kille och en tjej utrustade med kamera och mikrofon. De frågade om de fick intervjua mig lite, och jaa, det kunde de ju få göra. De började ställa frågor om hur det var att studera i Skåne och vad jag tycker om det mångkulturella landskapet. Hehe, tjaa... jag går ju fortfarande i tvåan på gymnasiet.. i Karlskrona. Inte på universitetet i Lund. Men jag svarade glatt på vad jag kunde (på skånska...) och förklarade rätt kasst vad jag tyckte om mångkulturella samhällen (på typ småländska) och beskrev påhittade brister i skånes kollektivtrafik (på en helt egen dialekt) och tillsist tackade jag för mig (på något som iallafall lutade åt stockholmska).

Jag hade roligt iallafall - men jag hoppas nog att ingen får se det där xD


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild