Hej och hå folket!

2009-06-16

Jaa, det har gått en hel hög med dagar sen jag skrev något senast.. det är mest för att det faktiskt är sommarlov. Dock inte för att jag skulle råka ha något viktigare för mig eller så, bara det att jag inte har internet hemma (lycka? .. nej)


Kan berätta lite om vad som hänt, i en superkort version.


Jag har sommarlov.


Och den lite längre versionen kan få börja lördags. Jag och Simon passade hans mammas hus så vi hade lite gäster över på middag (herregud, hur gammal är jag?) och det var riktigt roligt. Det var tre pöjkar vi inte träffat på länge; Pontus, Åke och Truls. Way. Vi pratade om allt från såssnipor på minst sagt underliga ställen till en Ny Zeeländsk fågel vid namn Kakapoo. (kaka= tyska för bajs, poo= engelska för bajs) En bajsbajsfågel! Den är lite speciell, det finns nämligen bara 86 exemplar i hela världen fördelade på 4 öar kring Nya Zeeland.  Det är visserligen inte så svårt att förstå varför det finns så få...

Fågeln är stooor och färgad i samma gröna färg som Nya Zeelands mossor. Den kan inte heller flyga. Nähä, så en stor insektsätande välkamouflerad fågel tänker ni, hur farligt kan det vara? Den har ett ganska unikt försvarssystem som går ut på att lägga sig ner och skrika... -.-' dessutom kan man känna doften av den på ca 100 meters avstånd. Det kan förklara det fina namnet. "I love the smell of kakapoo in the morning"

Hur som helst, Simon har varit lite (ganska mycket) sjuk nu de sista dagarna så vi har inte kunnat göra så mycket :( Jag har velat gå ut under de små små stunder det varit fint väder i Karlskrona, men samtidigt går ingenting upp emot att faktiskt få pyssla om älsklingen litegrann när han behöver det.

Nu ska jag återgå till att klura ut ett roligt vegetariskt alternativ till lax :O
Wish me luck



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild