Första versen om sommarjobb

2009-02-09
Eftersom att min historiauppsats var utprintad och redo att lämnas in när lektionen började hade jag alltså 80 minuter på mig att göra något helt annat. Jag satte mig då vid datorn och började söka efter lite sommarjobb. Man kunde ju tänka sig att det kunnat finnas någonting iallafall, jag menar något tråkigt som att städa, rensa rabatter eller något.. men nähä ingen fisk i det nätet. Sökte i Karlskrona, Ronneby (...ja jag vet) och tja, hela vägen nere i Malmö och Lund. Det fanns gott om jobb. Det vill säga, för er som är utbildade, faktiskt har hunnit fylla 18, har körkort och så vidare. Jag som fyller 18 sent på året... tja, jag får vara utan. Det fanns visserligen jobb som inte krävde att man var 18 eller hade körkort, men det var som krokimodell (alltså nakenmodell på en bildkurs).

Passade på att printa ut några kopior av mitt CV (Curriculum Vitae .. för er som med största sannolikhet inte undrade men som nu fick veta det ändå) som har legat och gosat på datorn sen förra året. Skrev dit min senaste referens och fick samhällsläraren att läsa det. Tydligen var det bra skrivet så jag tänker leva på det hela dagen. Slutar 16:30 idag så jag ska kasta mig ut på stan och tvinga på folk ett papper.

Nu börjar svenskalektionen



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild