Thank you for the music

2009-02-08
Äntligen är den engelska bokrecensionen färdig!

Simon är ute med några vänner medan jag har suttit här i lugn och ro och jobbat på. Har varit ganska skönt - mest den delen som säger att jag kan lyssna på vilken musik jag vill medan jag arbetar. Det gör jag visserligen ändå, ond som jag är, men jag vet att han stör sig på en del artister som jag myser till i godan ro. Men jag vet hur det känns; under Darin-eran var det bara att bita ihop, le och sympati-digga lite när bästa vännerna hoppade runt till Money for nothing (vilket i min mening sammanfattar Darin mycket bra).

Jag ska åka hem från Lund vid halv sju-tiden ikväll och då får jag ytterligare 3 timmar till skrivande på tåget. Visserligen inte så mycket musik eftersom att jag duktigt nog glömde iPoden hemma när jag åkte hit igår. Men kan jag låna ett par hörlurar så är youtube nästan lika bra. Finns så mycket skräp<3 man glömt existerar. Det finns såklart annat än skräp. Har hittat en ny artist jag myser till i soffan om kvällarna. Jag brukar ofta störa mig på när jag inte förstår texten, men han är ett undantag.

Ismael Serrano heter han. Han är en spansk singer-songwriter typ.
Jag ska ge er ett par låtar att börja söka på:
Papá cuéntame otra vez
Últimamente
Sucede que a veces
Casandra

Tjingeling!


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild