Lite nostalgisk..

2009-02-20
Jag åkte buss häromdagen när jag såg en viss logotype. Jag blev helt till mig och studsade upp och ner i sätet medan Simon skruvade lite på sig till en början med sen skrattade han med mig när jag ivrigt kastade ur mig fler saker som likt den loggan gör mig sjukt nostalgisk. Jag vet att det är lite konstigt, en bank-logotype liksom? Men ändå.



När man  ser den här bilden.. vem tänker inte tillbaka på sin lilla rosa/blåa spargris?

Vidare började jag såklart att skriva ner lite saker jag kunde komma på som gav mig samma känsla. Nu när jag tappat bort mitt papper inser jag vilken ansträngning det var för det mesta är ju verkligen gömt och glömt. Hittade iallafall lite saker som får mig att le lite inombords (och utombords för den delen). Känns det inte konstigt att se den gamla SVT-loggan?


En annan kanal man tittade på när man var liten var ju Tv4 och lattjolajban. Jag tyckte dock inte att det var speciellt underhållande och dessutom var man tvungen att titta på nyheterna innan och efter pga av att en viss dagmamma alltid ville lyssna på honom... vem är han? Bengt Magnusson. The man. Kom igen, mannen är ju nyheterna.


Tv- människor, tv-människor. Vissa program tappar ju upp till 50 % när dessa personer byts ut. Jag vet inte hur många tittare som föll bort när de bytte programledare i just detta program, men jag kan tala om för er att de hade i genomsnitt ~ 3.070.000 tittare varje kväll de sände. Det program jag tänker på är bara det bästa musikunderhållningsprogrammet någonsin och den ordinarie programledare jag tänker på är såklart Peter Harrison! Här är han tillsammans med Robert och Anders - de riktiga pianisterna!



En tv-favorit som saknats även bland de som förbannat det genom-lila programmet är såklart den geografiskt övermänskliga mannen Leif "Loket" Olsson!


Hur som helst, det finns så otroligt många saker som gör att jag längtar tillbaka lite till när allting var så otroligt bekymmerslöst - eller tja, det var det ju inte.. men det var iallafall mycket lättare då. Varför njöt jag inte mer av det? Haha. En sista sak jag vill nämna, som jag varit sugen på så otroligt länge nu, är glassen Igloo! Den två-pinnade glassen med colasmak som man absolut skulle dela även om man visste att det var omöjligt att inte tappa en del av den då.

Over and out ♥


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild