Sailet och dess kunder

2009-08-19

Karlskronas Sailvecka tog slut för ett par dagar sedan och mina fötter, knän och smilband har precis återhämtat sig. Man träffar på en del roligt folk och en hel del original när man jobbar där måste jag säga. Bland alla hyfsat normala kunder och gäster hittar man bland annat:

Jag-frågar-tills-du-ger-dig-kunden
KUND: Har ni sillamackor?
JAG: Nej, tyvärr. *Sträcker fram menyn*
KUND: Så inga sillamackor?
JAG: Nej, men vi serverar både gravad lax och skagenröra idag.
KUND: Men det var inte det jag frågade efter.
JAG: Nej, men oturligt nog serverar vi inte sillmackor här.
KUND: Nähä? Så det finns inte?
JAG: Nej, tyvärr. Men jag rekommenderar skagentoasten varmt.
KUND: Det var inte det jag kom för!
JAG: Det var tråkigt..
KUND: Ja! *mumlar ohörbara saker om sillamackor*

Hamburgarna står egentligen på barnmenyn och serveras utan sallad och tillbehör som man istället får hämta själv efter smak. Det framgår då servitrisen faktiskt förklarar detta vid beställning. Men trots det stöter man på lite gnälliga personer.

Ingen-sallad?!-kunden
KUND: Varför är det ingen sallad på harmburgarna!?
JAG: *väl inövat svar* På grund av allergier serveras tillbehör för sig. Det går bra att hämta själv efter smak till höger här.
KUND: Vaddå? Vill folk inte ha det eller?
JAG: *väl inövat svar* Hamburgaren står på barnmenyn och det är svårt att avgöra vilken sorts sallad ett barn vill ha.
KUND: Vaddå? Äter barn inte sallad eller?
JAG: *proffsigt leende och elaka tankar* Det gör de säkerligen men smaken skiljer sig. Därför har vi sallad och tillbehör här till höger.
KUND: Jaha, hämtar du det eller?
JAG: Ehm, okej. Vad önskas?`
KUND: Äh, jag kan gå själv.

Har-du-hört-den-förut-kunden#1
KUND: Vad är "pappers-planka"?
JAG: Det är en vanlig plankstek som av hygieniska skäl serveras på papperstallrikar.
KUND: Jaha, då var den inte av papper trots allt.

Har-du-hört-den-förut-kunden#2
KUND: En öl tack
JAG: Det blir 50 kronor, tack
KUND: Femtio spänn?
JAG: Precis
KUND: *börjar flexa*

Har-du-hört-den-förut-kunden#3
KUND1: En öl
KUND2: .. och en mineralvatten
KUND1: Vi kör varannan vatten. Han står för vattnet.

Ett mycket litet urval av de "skämt" och klagomål vi som vanligt träffar på. =) Men utan dom hade vi antagligen haft tråkigt.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild