Filosofi

2009-08-31
Jaa, ännu en filosofilektion. Vi är verkligen den enda skolan som har det som ett obligatoriskt ämne -.-'' Jag trodde att det skulle vara roligare. Visst, jag väntade mig att vi skulle vara tvungna att gå igenom en hel del historia etc, men istället sitter vi och tragglar lexikala och explikativa definitioner och argumentationsteori - vilket inte är lika intressant som det låter. Jag har nu lärt mig att Gudrun Schyman enligt mitt lilla uppkopierade häfte anses vara en bra debattör. Kul för henne.

Visst ja, om man nämner Hitler och någon annan i samma mening kan de "uppfattas som dåliga människor". No shit, Sherlock?

Med historia menade jag mer vilken gubbe med skägg och toga är detta? *visa dålig bild* Vad stod han för? Vi kommer till skäggiga gubbar också, men antagligen kommer även det att bli lite mindre intressant än jag väntat mig. Tänkte mig nämligen lite mer Sofies värld över det hela. =(

Hur som helst, kan bjuda på en mörk motljus-webcam-bild.


Min cam fungerar inte som jag vill...



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild