23 September

2008-09-23
Nej, idag har inte varit någon galet lysande dag faktiskt. Den började lagom segt med att jag inte gick och lade mig förrän klockan halv tre och när jag väl gick upp insåg jag att jag missat spanskan (som är ämnet som höll mig vaken så pass länge .. vilket gjorde det extra surt). Väl i skolan fick jag inte min lilla söta eeepc att koppla upp sig mot nätet så no internet och jäävligt mycket sudoku för min del idag. Efter skolan var det tandläkaren (-monstret!) som gällde för min del och de skulle borra i mig. Simon hade för länge sedan lovat att han skulle finnas där och hålla mig i handen eftersom att jag verkligen är galet rädd för att göra det - men han var visst en sisådär 22 mil felplacerad just då. Och nu också för den delen. Bedövningen har släppt och det skulle tydligen göra det lättare att äta, men icke sa nicke, det gör ju mycket ondare nu. Det varnade tand-tanten om, men på ett så pass censurerat sätt att informationen inte gick fram så här sitter jag nu och försöker förgäves äta upp min fattiga lilla yoghurt utan att lyckas.

När jag kom hem från tandläkaren upptäckte vi total-platt-punktering på vår citroën så istället för att övningsköra som vi skulle fick vi först krångla i ca 45 minuter innan vi ens kunde gå in. Pappa tog sin vanliga speed-of-light-dusch och sedan bar det av iallafall. Min första nedfällda järnvägsbom idag - kändes bra. Mindre bra kändes det att sitta på sin lillebrors föräldramöte och lyssna på syster Rosas tjat om astma, nötter, mer astma, heltidstjänst (omfg, stackars barn!!), astma, kurs om astma, kurs om att sticka folk med nålar, lite mer nötter, ett getingstick och sen tog hon upp en väldigt viktig punkt som gällde astma. Väldigt informativt. Eftersom att jag har två bröder så var jag och pappa tvungna att dela på oss i halvtid och jag hamnade såklart i den klass som skulle få höra syster Rosas andra predikan... men det är okej för jag fick en bulle att sutta lite på. När vi kommer ut har någon snott (snott!!!!) ljuddämparen på bilen. Det lät som att åka i en traktor utan hörselkåpor, med mikrofon och förstärkare... galet. Pliis, give it back dumjävel.

Min älskling har blivit sjuk idag så jag sitter och tänker lite på honom och hoppas att han blir frisk till imorgon så att han orkar med allting. Inte rättvist att han ska behöva gå upp bara för att kravla till närmsta paket ibuprofen (?) och söka tröst för att kunna fortsätta den smått jättehängiga färden mot badrummet. Eftersom att han som tidigare nämnt är 22 mil felplacerad så kan jag inte pyssla om honom och det är helt galet massa kasst i min mening. Men älskling, du får ta och krya på dig - du har fram till helgen på dig. ^^ Tills dess får du sova mycket, äta lagom mycket och stressa lagom lite. Du är det käraste jag har.

Puss ♥


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild