Vilda ettor och ännu vildare lärare!

2008-09-09

Igår var en helt okej dag, om man bortser från allt det dåliga. Bussen som skulle ta mig, Anders och ettorna till Aspan var "bokad" till 14.30 men eftersom att det var Kalle som bokat så kom den inte förrän 15.30 istället. En halvtimmes bussfärd och lite avprickning på klasslistan senare var vi framme och de fick springa omkring lite. Maha, låter kul att man faktiskt kan säga så om 15-16 åringar och inse att det inte finns något bättre att likna det med. Det var en å'n halv dag med aktiviteter, tävlingar, filmtittande och nattvandring där vår snälla gympalärare skrämde halvt ihjäl ettorna i skogen. =D Snel.

Efter att vi kommit tillbaka till Karlskrona - tha stad - igen så tog jag bussen hem och efter några godisbitar var det dags för en omgång övningskörning. Fröken lyckades backa runt ett imaginärt gathörn x"P och är väldigt stolt över detta. Det gick till och med bra att parkera idag! Amagad. Jag som siktar så bra annars menar jag. På vägen hem fick pappa köra och vi stannade till vid Amiralen i vår vilda jakt på äggnudlar och nåt läskigt thai-kladd som mamma ville ha. Vi köpte en liten röd burk, men det visade sig att hon ville ha en stor grön. Dock sa hon inte det när pappa frågade. Något som är otroligt underligt och aldrig slår fel är det faktum att när jag och pappa åker själva för att handla något åt mamma (eller varför inte veckohandla) så är alltid något av det vi behöver slut. Är det inte brödet så är det mjölken, eller både och. Så åker vi iväg med en lista där det bland annat står Pågens och Mellanmjölk så kommer vi säkerligen hem med Bellmans och Lättmjölk. Jag har därför kommit upp med en plan - från och med nu skriver vi motsatsen till det vi vill ha på listan istället så kan vi ju vara nästan 100% säkra på att det inte är slut. Varför skulle brödet vara slut om vi ändå inte behöver det? Just our luck liksom.

Imorgon, (nu kommer jag till det jag från början tänkt skriva om) bär det av till den Kungliga Hufvudstaden med klassen. Vi åker med buss från stan klockan 07.00 vilket innebär att jag måste gå upp okristligt (hahaha, vem använder det ordet? Antagligen Stoffe, som kallar Petter för "kvinnokarl") tidigt för att först ta bussen till stan och gå till skolan. Mysigt. Något ännu mysigare är att min mp3 inte har tillräckligt med batteritid för att underhålla mig i mer än hälften av resan. WAY! Men det gör ingenting, man kan ju alltid passa på att sova lite. När vi kommer upp så är det inkvartering som gäller och senare är det dags för middag. Efter middagen så bär det av till Dramaten för att se .. ja, någonting som jag inte lagt på minnet. 3,5h timmar lång ungefär. Sen - sova. Sen - vakna. På torsdagen är det tävlingar på G! Hyrt: Stockholm Stadion och det är OS för vår del hela dagen. När det är klart och vinnare korats så ska det tydligen bli "fest" säger lärarna, men vi är ganska inställda på barnkalas med lite vuxnare mat. De timmarna som är kvar på den dagen är nog inte många och jag vet inte vad som händer under dom. Fredag! Då blir det studiebesök = riksdagen. Är det nu jag ska jubla? Oh, wait.. failz. Hemma i Karlskrona igen ca 22.30 säger Carl, så antagligen är vi hemma prick på sekunden 22.30 eller så är vi inte det förrän 23.30.

Nu till slutpoängen :
Eftersom att jag är i Stockholm i tre dagar så kommer jag inte kunna uppdatera bloggen, ifall ni skulle undra varför det är så tyst här. Men det lär bli ett inlägg first thing saturday morning.

Se, så mycket enklare om jag bara skrivit den där lilla pluttetexten. Nu, jättenu, ska jag istället ägna all tid innan jag måste sussa, på mitt fästmanett. Tjingelingett.


- random bild jag tog på Stockholmska hus och lite himmel i juni.



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild