63072000 and counting down...

2008-09-01
Dagens ord : multietnisk. Det är dock inget bra ord, så lär er inte det.

Ensam. Det är ett bättre ord, för det beskriver saker mycket bättre än multietnisk. Jag är inte så mycket av det där, men ensam är jag. Kändes rätt overkligt när jag åkte hem från skolan jättesent idag och kom på efter en halvmil att det inte är någon där som pussar på mig när jag kommer hem och äter konstig mat med mig. Jag försökte tänka mig hur länge 2 år är egentligen. Det blir väl en sisådär 730 dagar. Det är 17520 timmar, vilket är 1051200 minuter som i sin tur är 63072000 sekunder. Så om jag bara sitter här och räknar till det där i rätt takt så får jag nog mer gjort än när jag går i skolan eftersom att jag ändå inte kan koncentrera mig. Men om jag bara räknar till 345600 så blir det kvart i åtta på fredag kväll och det är så jag borde vara i Malmö för att träffa min älskling en gång till. Och såklart presentera honom för lilla Egon som jag skaffade idag. Även om hans namn skulle passa in bland mina två katter, Sixten och Rolf, så är Egon bara ett miniatyrträd. Jag köpte honom idag för att jag kände att jag måste ha någon/något att pyssla om i brist på fästman. [dåligtskämtvarning] Nu är jag alltså både egenkär och egonkär. Men framförallt Simonkär och det slår ni inte ;) Så nu kör vi!  63072000,... 63071999,... 63071998...


Och herregud, innan jag glömmer bort att skriva det : Min kära far fyller 41 idag! Grattis pappa lilla! <3 Hoppas att du får en super födelsedag och att du tyckte om boken du fick i  present. Du kan få vattna Egon imorgon om du vill =)



Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild